10ος τομέας: Αποθησαύριση – Επενδύσεις


ΕΝΟΤΗΤΑ 10.1.: ΕΠΕΝΔΥΣΗ
ΕΝΟΤΗΤΑ 10.2.: ΟΥΣΙΑ, ΕΞΟΥΣΙΑ, ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ
ΕΝΟΤΗΤΑ 10.3.: ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΑ 10.4.: ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΕΠΕΝΔΥΣΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ



Επένδυση γένους θηλυκού (παθητικού). Υλικό ή αντικείμενο ή οτιδήποτε έχει προστεθεί εσωτερικά (π.χ. η εσωτερική κάλυψη ενδυμασίας) για προστασία, διαφύλαξη ή εξωτερικά της επιφάνειας (π.χ. επένδυση πλακιδίων) ενός άλλου αντικειμένου, για λόγους αισθητικής, ενίσχυσης ή προφύλαξης.

1. Επενδύω ετυμολογικά σημαίνει, επί της ένδυσης, εσωτερικά ή εξωτερικά.

2. Οικονομικά, σημαίνει μετατρέπω ένα χρηματικό κεφάλαιο σε εμπράγματη περιουσία.

3. Ουσία είναι η βάση της υπόστασης του κάθε όντος ή που βάζει σαν σκοπό ζωής, π.χ. η ουσία είναι η αλήθεια, η ουσία είναι το κέρδος, η ουσία είναι η κυριαρχία κ.α. Είναι λοιπόν προφανές πως ουσία είναι το υποκειμενικό κεντρικό σημείο, ο πυρήνας, η πραγματική υπόσταση ενός πράγματος, το είναι, που καθορίζει κάθε υποκείμενο για τον εαυτό του.

4. Εξουσία είναι η δυνατότητα, που πηγάζει από δικαίωμα ή από δύναμη, να επιβάλλει κάποιος τη θέλησή του στον εαυτό του, σε άλλους ανθρώπους, ή σε υλικά πράγματα.

5. Περιουσία είναι το σύνολο, το πλήθος των υλικών, ψυχικών ή πνευματικών αποκτημάτων που κατέχει ένα άτομο, έχοντας την απόλυτη εξουσία να τα καθ’ υποτάσσει στη θέλησή του.

6. Πλούτος είναι ότι πολυτιμότερο κατέχει ένα άτομο, ότι προσδιορίζει ένα άτομο σαν ουσία, σαν κεντρικό (εσωτερικό) σημείο του είναι του. Ποιοτικά διακρίνονται δύο βασικές κατηγορίες ατόμων . Εκείνοι που επιδιώκουν πλήθος, ποσότητα, μεριδίου του μεριστού κόσμου της ύλης και εκείνοι που επιδιώκουν μοναδικότητα αληθείας, ποιότητα αξιών (αρετές) του ολιστικού κόσμου των ιδεών του πνεύματος.

7. Είναι προφανές πως ο Πρωταγόρας, αν και σοφιστής, που δίδαξε την οικονομική επιστήμη του ορατού υλικού πλούτου και την κυριαρχία επί του κόσμου αυτού, δεν παρέβλεψε την πνευματική (αξιοκρατική) υπόσταση του ανθρώπου, υπενθυμίζοντας με το «πάντων χρημάτων μέτρων άνθρωπος», την ΟΥΣΙΑ της οικονομικής τέχνης και επιστήμης. Δυστυχώς η σύγχρονη επιστήμη περιορίζει το ενδιαφέρον και την έρευνά της, μόνο στο φαινομενικό πλήθος του μεριστού κόσμου της ύλης που μπορεί να υποπέσει στην παρατήρηση και στην έρευνα, των 5 αισθήσεων του υλικού σώματος του ανθρώπου.

Ο άνθρωπος θωρακίζεται από εξωτερικούς κινδύνους, επενδυόμενος εσωτερικά, με γνώσεις και σκέψη πχ ιατρικής, φυσικής κα (προστασία παθημάτων) και από εσωτερικούς κινδύνους, επενδυόμενος εξωτερικά με ηθική και απάθεια συναισθημάτων πχ ψυχραιμία, νηφαλιότητα κα (προστασία μαθημάτων). Έτσι αποθησαυρίζει σοφία, από τον εξωτερικό μεριστό κόσμο της ύλης, και αγάπη από τον εσωτερικό ολιστικό κόσμο του πνεύματος των ιδεών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου